گذاره

ساخت وبلاگ

به گزارش “گذارنیوز”  جریان تروریستی “دولت اسلامی” در یک سال گذشته بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های زیر نفوذ خود را در عراق و سوریه از دست داده است. بی‌سبب نیست که درآمد این گروه تروریستی نیز به همین نسبت کاهش یافته است.

انستیتو مطالعات مسائل اجتماعی در آمریکا (IHS) دراین باره اطلاعات فراوانی را منتشر کرده است. برمبنای این اطلاعات درآمد “دولت اسلامی” در ماه مارس سال جاری به ۵۶ میلیون دلار کاهش یافته است. این کاهش درآمد در حالی است که درآمد ماهانه داعش در ماه‌های میانی سال گذشته میلادی حدود ۸۰ میلیون دلار بود.

فروش نفت جریان تروریستی “دولت اسلامی” نیز در همین دوره زمانی از ۳۳ هزار بشکه به ۲۱ هزار بشکه کاهش یافته است. بسیاری از زیرساخت‌های نفتی داعش در پی حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا ویران یا تخریب شدند.

یکی از تحلیل‌گران انستیتو مطالعات مسائل اجتماعی در آمریکا (IHS) بر این نظر است که کاهش درآمد داعش در طولانی مدت سبب خواهد شد که آنها نتوانند مناطق جدیدی را تصرف و نگهداری کنند.

کاهش سرزمین‌های اشغالی

داعش با از دست دادن سرزمین‌های زیر نفوذ خود با کاهش بودجه روبرو شده است. خبرگزاری رویترز به نقل از انستیتوی تحلیل مسائل اجتماعی در آمریکا (IHS) گزارش داده است که سرزمین‌های زیرکنترل جریان تروریستی “دولت اسلامی” در حال حاضر به نسبت اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی تا ۲۲ درصد کاهش یافته‌اند.

به این ترتیب اکنون تنها ۶ میلیون نفر در مناطق زیر نفوذ “دولت اسلامی” در عراق و سوریه زندگی می‌کنند. این تعداد در ماه‌های میانی سال ۲۰۱۴ میلادی ۹ میلیون نفر بود. در چنین شرایطی “دولت اسلامی” از دریافت “خراج” وسیع از مردم این مناطق محروم شده و همچنین نمی‌تواند با مصادره اموال دیگران بر درآمد خود بیافزاید.

نابع درآمد جریان تروریستی “دولت اسلامی”

انستیتو تحلیل مسائل اجتماعی در آمریکا (IHS) در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرده که حدود ۵۰ درصد درآمد جریان تروریستی “دولت اسلامی” در حال حاضر از محل “خراج” و مصادره اموال دیگران حاصل می‌شود؛ ۴۳ درصد این درآمد از محل صادرات نفت و باقی‌ آن با قاچاق مواد مخدر و دریافت کمک‌های مالی تامین می‌شود.

مشکل مالی جریان تروریستی “دولت اسلامی” مدت‌هاست بروز کرده. چندهفته پیش اخباری به دست آمد که “دولت اسلامی” مجازات‌های بدنی را به مجازات‌های مالی تبدیل کرده تا از این راه با کسری بودجه و کاهش درآمد خود مقابله کند.

به گزارش شاهدان عینی شهر موصل زنانی که حجاب  خود را رعایت نمی‌کردند تا کنون به مجازات شلاق محکوم می‌شدند، اما مدتی است که این مجازات به پرداخت پول تبدیل شده است. حقوق بسیاری از تروریست‌های “دولت اسلامی” نیز کاهش یافته است.

گفته می‌شود که در شهر موصل قیمت آب و برق به شدت افزایش یافته و به اهالی شهر رقه نیز گفته شده که باید پرداختی‌های خود را به دلار بپردازند.

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:33

خبر مهاجرت بنیامین بهادری به هند اولین بار توسط مصاحبه ای که یک سایت با بنیامین بهادری در هند منتشر شد و بنیامین بهادری در فایل صوتی منتشر شده از احتمال مهاجرت خودش به هند و سکونت در بمبئی خبر داد.

به گزارش”گذارنیوز” ، بنیامین بهادری در جواب خبرنگار به این سوال که ممکن است به هند سفر کند با جوابی خبرنگار را غافلگیر می کند.

بنیامین بهادری در جواب خبرنگار می گوید که احتمال دارد به هند برویم و در بمبئی سکونت کنیم و در همان جا به فعالیت خودم ادامه دهم و از طریق واتساپ و تلگرام با طرفدارانم در ایران ارتباط داشته باشم.

واکنش مدیر برنامه های بنیامین بهادری

سلیم احمدی مدیر برنامه ها و دوست نزدیک بنیامین بهادری در مورد مهاجرت بنیامین بهادری به هند گفت :احتمال این اتفاق وجود دارد.

سلیم احمدی ادامه داد:احتمال اینکه بنیامین بهادری به هند مهجرت کند وجود دارد اما این اتفاق دائمی نیست و احتمالا بنیامین بهادری برای اوقات خلوت خود مکانی را در هند برای خود فراهم کند.

سلیم احمدی در مورد احتمال اینکه این تصمصم با دخالت شایلی همسر دوم بنیامین بهادری گرفته شده باشد گفت که از این موضوع اطلاع ندارم.

سلیم احمدی اعلام کرد اگر مهاجرت بنیامین بهادری به هند اتفاق بیفتد به احتمال زیاد زمان زیادی در آینده طول بکشد چون کنسرت های بنیامین بهادری در ایران تا پایان تایستان ۹۵ برنامه ریزی شده اند.

بنیامین بهادری که به تازگی ازدواج دوم خود را رسانه ای کرده است با شایلی ازدواج کرده و گفته می شود که همسر دوم او شایلی به زبان هندی مسلط است و احتمال تاثیر او در این تصمیم دور از ذهن نیست.

گفتنی است که بنیامین بهادری هم اکنون در فیلم سلام بمبئی که یک پروژه ایرانی هندی است در حال همکاری دارد.

سلیم احمدی مدیر برنامه های بنیامین بهادری از اجرای قطعه آهنگ سلام بمبئی در کنسرت ۲۳ اردیبهشت بنیامین بهادری خبر داد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:33

به گزارش “گذارنیوز”  به گفته پرسنل این بیمارستان زمانی که مهرداد اولادی را به بیمارستان آوردند این بازیکن فوت کرده بود.

درگذشت بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به دلیل سکته قلبی + جزئیات

براساس این گزارش مهرداد اولادی از قبل سابقه بیماری قلبی داشته و به علت  این عارضه چندین بار  به بیمارستان مراجعه کرده بود.

شایان ذکر است در حیاط بیمارستان شهدای تجریش جمعیت زیادی از هواداران این بازیکن محبوب جمع شده اند.

مرگ یک فوتبالیست ایرانی/ازدحام جمعیت پشت در بیمارستان شهدای تجریش+ تصاویر

گفتنی است جسد این بازیکن برای تحقیقات بیشتر در سردخانه باقی می‌ماند.

مرگ یک فوتبالیست ایرانی/ازدحام جمعیت پشت در بیمارستان شهدای تجریش+ تصاویر
تجمع مقابل بیمارستان شهدای تجریش برای مهرداد اولادی + تصاویر
۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:33

به گزارش “گذارنیوز”  آیین معارفه اولین فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم، با حکم سرلشکر جعفری، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد رحمانی به عنوان فرمانده هوانیروز سپاه معرفی شد.

سردار پاکپور در این مراسم نقش توان بالگردی در اجرای مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه را تعیین‌کننده توصیف و تصریح کرد: با توجه به مأموریت‌های متعدد و متنوع نیروی زمینی سپاه در مرزها و نقاط مختلف گستره سرزمینی ایران اسلامی برای برقراری امنیت پایدار، توان بالگردی رزمی، پشتیبانی و هجومی نقش مهمی را در عملیات‌های نظامی و مقابله با تهدیدات اشرار، ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی ایفا می‌کند.

وی افزود: شرایط مأموریتی ایجاب می‌کند که نیروی زمینی سپاه نسبت به توسعه و گسترش این توان با اولویت اقدام کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه بالگردهای سپاه زمانی که در اختیار نیروی هوافضا قرار داشت نیز از مأموریت‌های نیروی زمینی پشتیبانی می‌کرد، گفت: با تلاش‌ها و زحمات بسیار توان بالگردی امروز به نقطه قابل قبولی رسیده است، اما باید با توسعه و گسترش کمی و کیفی، این توانمندی را به حد مطلوب و متناسب با مأموریت‌های نیرو برسانیم.

وی توسعه توان بالگردی را از اولویت‌های نیروی زمینی در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروی زمینی سپاه علاوه بر اینکه همواره باید با ارتقای آمادگی‌ها، خود را برای مقابله با تهدیدات متصور آماده کند، همزمان باید به اجرای مأموریت‌های جاری عملیاتی در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب شرق کشور بپردازد، لذا بالگرد یکی از الزامات این مأموریت‌ها به شمار می‌رود و ما در آغاز فعالیت‌های هوانیروز بخشی از این توان را در رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) که در هفته گذشته برگزار شد به نمایش درآوردیم.

سردار پاکپور در پایان سخنانش از سردار رحمانی به عنوان یکی از مؤسسین بالگردی سپاه یاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم در مدتی کوتاه هوانیروزی داشته باشیم که بتواند مأموریت‌های اساسی نیروی زمینی سپاه را در شأن جمهوری اسلامی ایران به انجام برساند.

همچنین در این مراسم سردار محمد رحمانی فرمانده هوانیروز سپاه با تشریح پیشینه‌ی توان بالگردی سپاه گفت: با برخورداری از نیروی انسانی مؤمن، متخصص، انقلابی، معتقد و پرشور و نیز آموزش‌های متناسب با مأموریت‌های نیروی زمینی به طور قطع هوانیروز سپاه به سرعت به توفیقات ارزنده‌ای دست خواهد یافت.

گفتنی است؛ هوانیروز که زیرمجموعه نیروی زمینی سپاه محسوب می‌شود، به تازگی و با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا تشکیل شده است.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:01

به گزارش “گذارنیوز”  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بیست و ششمین سفر استانی خود، در ورزشگاه تختی شهر سمنان و در جمع مردم این استان با سلام و درود به مردم ایثارگر و فداکار سمنان و جوانان و ایثارگرانی که با نثار جانشان برای ایران افتخار آفریدند، گفت: استان سمنان برای من یادآور دوران کودکی و نوجوانی است.

او افزود: در روایات مختلف به مناسبت‌های مختلف از استان سمنان و قومس یاد شده است و پارچه استان سمنان از قدیم به عنوان نوعی پارچه مرغوب شناخته می‌شده است، بنابراین این استان تاریخی کهن، شهری صد دروازه و مورخان و شعرا و ادبای فراوانی داشته است؛ از مرحوم آیت‌الله العظمی شاهرودی که مرجع عظیم‌الشان گرفته تا بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی و علامه حائری سمنانی و… همه اهل سمنان بوده‌اند.

رییس‌جمهور به تیپ قائم اشاره و تصریح کرد: این تیپ در دوران دفاع مقدس زحمات بسیاری کشیدند و در جبهه‌های مختلف سرآمد بودند.

روحانی با اشاره به شرایط امروز کشور، اظهار داشت: دولت یازدهم در زمان اوج اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی و اوج تحریم‌ها و اوج تورم و رکود و بیکاری و عدم ثبات بازار کار خود را آغاز کرد، گفت: این بی‌ثباتی باعث ایجاد تردید در ذهن مردم شده بود، اما ملت بزرگ ایران تصمیمی تاریخی گرفت تا اسلام هراسی و ایران‌هراسی قدرت‌های بزرگ جهانی را با شکست مواجه کند؛ ملت ایران تصمیم گرفت همه فشار‌ها را یکی پس از دیگری حل‌و‌فصل کند، لذا از ملت بزرگ ایران تقدیر و تشکر می‌کنم که در طول این سی‌ویک ماه همواره کنار دولت و نظام بوده‌اند و پاسخگوی ندای رهبری بوده‌اند؛ امروز نیز از فرازی که پیش رو داشتیم، تقریبا به قله آن نزدیک شده‌ایم.

رییس کابینه تدبیر و امید افزود: ملت ایران توانست با قدرت خودش تمام قطعنامه‌های تحریمی فصل هفت علیه ایران را از بین ببرد تا همه قطعنامه لغو شود و به آن‌ها که می‌گویند برجام برای ما چه کرده است، باید بگویم برجام افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است.

او ادامه داد: چه کسی فکر می‌کرد شش قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه شورای حکام برای همیشه به زباله‌دان تاریخ انداخته شود؟ مگر مردم ما یادشان رفته که فروش نفت ایران که به عنوان قدرت اقتصادی در صحنه بین المللی حضور داشت را به نصف آن تقلیل دادند! مگر مردم شاهد آن نبودند که کشتیرانی به سمت بنادر ایران تحریم شد و کالا‌ها باید به بندر کشور دیگر می‌رفت و با لنج به ایران حمل می‌شد و هیچ پولی از طریق بانکی به کشور دیگر صادر و وارد نمی‌شد رفته بودیم به قرن ۱۹. همه چیز از طریق صرافی‌ها حل و فصل می‌شد و کانال‌های بانکی به روی ایران بسته شده بود.

رییس جمهور با بیان اینکه رسانه‌ها اخلاق را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: انتقاد از دولت اشکالی ندارد، نقد دولت لازم است، اما آشوب و هرج‌و‌مرج رسانه‌ای را ملت ما نمی‌پسندد چراکه هجمه‌های غیراخلاقی برخی رسانه‌ها در شأن ملت بزرگ ایران نیست.

رییس دولت یازدهم گفت: اگر حمایت شما مردم دلاور ایران نبود، نمی‌توانستیم این موفقیت‌ها را بدست آوریم و برای من جای تعجب است که برخی می‌خواهند القاء کنند ملت ایران پیروز نیست و آمریکا پیروز است، برای من جای تعجب است برخی می‌گویند دیپلمات‌های ایرانی پیروز نیستند و صهیونیست‌ها پیروزند! کجا رفت غیرت دینی و ایرانی ما؟

روحانی گفت: چرا نمی‌خواهیم واقعیت‌ها برای مردم روشن شود؟ چرا از موفقیت ملت ایران ناراحتیم و نمی‌خواهیم برابر عظمت ملت ایران سر فرود آوریم؟ آمریکا و صهیونیسم عظمت دارد، یا ملت عزیز ما؟

رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه به حول قوه الهی زنجیر‌های تحریم را گسسته‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز روابط بانکی با بانک‌های جهان یکی بعد از دیگری گشوده می‌شود. هر کشوری می‌رویم، اولین قرارداد ما ارتقای روابط بانکی با دیگر کشور‌هاست. با هر مقام خارجی آمد، اولین قرار داد ما بانکی بود، یادمان باشد وقتی ویرانی رخ می‌دهد بازسازی زمان می‌برد.

روحانی با بیان اینکه امروز با دستاورد برجام، موانع از پیش پای ملت ایران برداشته شده است، گفت: مسیر و راه فعالیت تجار، بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی باز شده، اما در عین حال برای اینکه سرمایه‌گذاران خارجی و کمپانی‌های خارجی به ایران وارد شوند، نیاز به زمان داریم.

او گفت: ‌سه ماه از برجام گذشته و برخی فکر می‌کنند ۳۰سال گذشته است، اما می‌بینیم در همین مدت ۳ماه گشایش‌های عظیمی برای کشور ایجاد شده است.

رئیس جمهور افزود: ‌ کسانی که ۳ماه پیش می‌خواستند به یک کشور خارجی پرواز کنند، گاهی مجبور بودند به دلیل اینکه آن کشور اجازه سوخت‌گیری به هواپیمای ایرانی نمی‌دادند، مجبور بودند ابتدا به یک کشور دیگری برای بنزین گرفتن هواپیما رفته و بعد به مقصد اصلی برود؛ اما امروز این موانع برطرف شده است.

رییس شورای عالی اقتصاد کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی، هر روز می‌بینیم تعدادی از کمپانی‌ها و بخش خصوصی خارجی وارد ایران می‌شود، ‌ گفت: ‌ مگر کمپانی‌های بزرگ دنیا بیکارند که اینقدر در ایران مذاکره کنند؟ طبیعی است وقت شرکت‌های بزرگ جهانی برای آنها قیمت دارد. چرا نمی‌خواهیم واقعیت را بپذیریم؟

روحانی با بیان اینکه صادرات نفت ما قبل از اجرای برجام ۱میلیون بشکه بود، اما امروز از ۲میلیون بشکه افزایش یافته است، گفت: ما جایگاهمان در بازار نفت که ناروا گرفته بودند، پس گرفتیم، گفت: ‌ امروز کیک زرد خریداری می‌کنیم و اورانیوم و آب سنگین به فروش می‌رسانیم و این مواردی است که دو سال پیش به عنوان کارهای ممنوعه برای ایران شناخته می‌شد، اما امروز مسیر برای ما باز شده است.

او افزود: ‌ برخی اقلام حساس صنعت نفت و پتروشیمی که تا ۶ماه پیش به قیمت گزاف می‌خریدیم امروز برخی به نصف قیمت برخی به یک‌سوم قیمت و برخی به یک دهم قیمت می‌خریم. یا برخی کالا‌ها را مجبور بودیم بدون چانه فقط از یک کشور بخریم، اما امروز ده‌ها کشور به قیمت‌های مناسب قصد فروش آن اقلام را به ایران دارند.

روحانی با بیان اینکه برجام ثمره همت ملت ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری است، گفت: ‌ امروز در مقطعی هستیم که بعد از برداشته شدن تحریم‌ها باید از این فضا استفاده کنیم؛ رقابت‌ها و جناح‌بندی در انتخابات اشکالی ندارد چون دوران شعار است و مردم پای صندوق آرا می‌خواهند شرکت کنند اما حالا که امروز انتخابات در بخش بزرگی کشور تمام شده و ان‌شاءالله مردم مثل ۷ اسفند پای صندوق آرا خواهند شتافت.

رئیس جمهور تاکید کرد: نقد برجام زمانی درست بود که تصویب نشده بود، اما امروز که رهبری و نهادهای دیگر تصویب کرده‌اند باید از این فضا استفاده کنیم. همه ما باید برادرانه و منسجم برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنیم. دولت منتخب شما به حول و قوه الهی در تمام میدان‌ها چیزی را کم نخواهد گذاشت. در سازمان کنفرانس اسلامی که ۵۶ کشور حضور داشتند، یکی دو کشور به دنبال آن بودند که صحنه را جوری نشان دهند که ایران را دشمن آرامش منطقه نشان دهند، اما در سرتاسر این کنفرانس و در همه نطق‌ها و سخنرانی‌ها آن کاری که می‌خواستیم انجام دادیم و به همه گفتیم دشمن دنیای اسلام، تروریسم و صیهونیسم است. سرتاسر کنفرانس فضایی بود که از ایران تجلیل شد. عظمت این ملت جایگاه خود را در جهان خواهد داشت و روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد. امروز زمانی است که در فضای بعد از برجام باید به دنبال اخلاق و اقتصاد باشیم.

روحانی افزود در ایام نوروز که به مناسبت سال نو با مراجع تلفنی صحبت می‌کردم، یکی از آنان به من گفت امسال سعی کنید که سال برجام اخلاقی باشد و ما باید در این سال اخلاق و ادب و راستگویی را همواره مدنظر قرار دهیم، ما برجام دو را ادامه می‌دهیم و باید بدانیم برجام دو، برجام اخلاقی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است، برنامه‌های دولت در این زمینه نیز ابلاغ شده است. برنامه‌هایی که درباره آن با پشتوانه مطالعه شده است و امسال برنامه اقتصاد مقاومتی را همه کنار هم اجرا می‌کنیم.

روحانی گفت: اقتصاد مقاومتی به این معناست که ما بتوانیم صادرات غیر نفتی را به نسب واردات غیر نفتی بالا ببریم. سال گذشته بعد از سال‌ها صادرات غیر نفتی بر واردات پیشی گرفت و این افتخار بزرگ برای ملت ایران بود. باید صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم و این معنای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: امسال ده میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌کنیم. ما سال به سال در زمینه غذا به سمت خودکفایی حرکت کردیم. در بسیاری از زمینه‌ها اقتصاد ما به سمت خود کفایی و خود اتکایی رسیدیم و در زمینه شکر و گوشت قرمز و تخم مرغ به تراز تجاری رسیدیم لذا شرایط بسیار خوبی داریم.

او گفت: اقتصاد خارجی به معنای ورود سرمایه خارجی در کشور است، این موضوع از فروردین‌ماه شروع شده است. رئیس جمهور قزاقستان که هفته پیش به ایران آمده بود ۶۶ سند با ایران امضا کرد که ۵۵ سند آن مربوط به بخش خصوصی است.

روحانی در بخش دیگر سخنان خود به مسائل استان سمنان اشاره کرد و بیان اینکه استان سمنان یکی از استان‌های استراتژیک ایران است، افزود: یکی از کارهای بزرگ که با سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود، برقی کردن قطار تهران – مشهد است که سمنان و شاهرود هم از این مسئله بهره خواهند برد که اعتبار ۲ میلیارد دلار در این زمینه موافقت شده است. اولین راه آهن حومه تهران – ورامین و گرمسار بوده که به زودی عملی خواهد شد.

ادامه دارد…

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:01

به گزارش “گذارنیوز”  در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده واحده بودجه سال جاری را در صحن علنی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۹۹۸۵۵۲۹۹۷۴۰۰۰۰۰۰ ریال و از حیث مصارف بالغ بر ۹۷۸۵۵۲۹۷۷۴۰۰۰۰۰۰ به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمد‌ها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ ۳۳۵۴۸۹۵۱۴۵۰۰۰۰۰۰ شامل:

۱- منابع عمومی بالغ بر ۲۹۴۳۹۳۷۹۹۱۰۰۰۰۰۰

۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر ۴۱۰۹۵۷۹۴۶۰۰۰۰۰۰

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمد‌ها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۶۶۲۸۱۷۱۸۶۳۰۰۰۰۰۰ و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۶۸۲۸۱۵۱۸۶۳۰۰۰۰۰۰.

، بدین ترتیب نمایندگان پس از ۸ روز و ۱۱ جلسه بررسی مستمر، بخش‌های هزینه‌ای و درآمدی لایحه بودجه ۹۵ کل کشور را به تصویب رساندند.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:01

به گزارش “گذارنیوز”   به دستور دادستان زنجان و در پی فوت کودک شش ساله ،شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه ۳  بازداشت شد.

حسن مظفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان به محض اخذ گزارش و اطلاع از وقوع حادثه منجر به فوت یک کودک شش ساله در انتهای خیابان درمانگاه دستورات قضایی لازم را به شعبه دوم بازپرسی صادر می نماید . در همین راستا بازپرس دادسرای زنجان ساعت ۹:۳۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۳۰/۱/۹۵ جهت معاینه محل در مکان حادثه حضور می یابد . طی معاینه بعمل آمده از محل مشخص می شود پسر بچه ای شش ساله به هویت محمد امین بیات فرزند علی بعلت نبود حفاظ و درپوش در کانال و چاه های ایجاد شده در منطقه به درون یکی از چاه های آب با عمق حدودی ۴ متر سقوط نموده و بعلت خفگی در آب فوت کرده است.

در همین رابطه به محض دریافت گزارش بازپرس دادسرا ، حجت الاسلام و المسلمین مظفری دادستان مرکز استان زنجان بدون هرگونه فوت وقت شخصاً به همراه بازپرس شعبه دوم دادسرا در محل حضور یافته و از نزدیک محل حادثه را بازدید و علاوه بر معاینه کامل اطراف چاه آب مورد نظر با خانواده کودک فوتی و اهالی محل دیدار کرد.

در همین راستا دادستان زنجان پس از اخذ گزارش بازپرس شعبه دوم دادسرا و استماع صحبت ها و درخواست های مردم منطقه سریعاً  در محل دستورات قضایی لازم را صادر کرد و بلافاصله شهردار زنجان، شهردار منطقه ۳ و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری را احضار و از رئیس شورای شهر نیز دعوت بعمل آمد و با حضور اهالی منطقه در دفتر دادستانی اظهارات مسئولین فوق الذکر و مردم منطقه اخذ شد .

شایان ذکر است در بازدید محل بعمل آمده توسط دادستان ، اهالی محل به شدت از عملکرد شهرداری ناراضی بوده و اعلام داشتند که علیرغم مراجعات مکرر به شهرداری جهت رسیدگی به چاه های بدون حفاظ و سرپوش با بی توجهی و بی اعتنایی مسئولین مواجه شده و پیگیریشان منتج به نتیجه نگردیده است .

در همین رابطه طی دستور دادستان مرکز استان زنجان پرونده حادثه صدرالذکر به کارشناس مربوطه ارجاع گردیده است.

حسن مظفری دادستان مرکز استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری میزان در خصوص حادثه منجر به فوت پسر بچه ۶ ساله اظهار داشت: متاسفانه علیرغم تذکرات و هشدارهای مکرر این مرجع به شهرداری در خصوص رعایت استانداردها و اصول ایمنی در انجام پروژه های عمرانی و شهرداری و نیز ارسال مکاتبات متعدد به شهرداری و شرکت‌های خدمات رسان در خصوص رسیدگی به کنده کاری‌های غیر اصولی سطح شهر باز شاهد ضعف مدیریت و کوتاهی مسئولین شهرداری در بحث حفر کانال و چاه بودیم و متاسفانه بدلیل عدم نظارت مناسب و رها کردن اقدامات نیمه کاره و غیر اصولی به حال خود ، با کمال تاسف شاهد فوت یکی دیگر از همشهریان بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: طی تحقیقات بعمل آمده و با توجه به عدم انجام نظامات دولتی و عدم نظارت مناسب و کوتاهی انجام شده از سوی مسئولین شهرداری طی دستور قضایی شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه ۳ تحت نظر قرار گرفته و بررسی و تحقیقات قضایی بعدی در حال انجام می باشد که به محض تکمیل تحقیقات گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

مظفری تاکید کرد: در رابطه با پرونده مذکور با قاطعیت و بدون هیچگونه اغماضی با مسببین حادثه برخورد قانونی خواهد شد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 5:26

به گزارش “گذارنیوز” همزمان با ورود مددجویان به کمپ ها و درمان، مددکاران سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با حضور در کمپ ها تلاش داشتند تا مراکز بهاران را به عنوان مراکز کارآموزی و توانمندسازی معرفی کنند. در این مراکز که به مدت ۶ تا ۹ ماه پذیرای مددجویان هستند قرار است تا با حضور کارآفرینان مهارت های دست ورزی و زودبازده آموزش داده شود.

بر اساس گزارش های غربالگری مددجویان کمپ ها که برای حضور در مراکز بهاران اعلام آمادگی کردند، از مجموع ۲ هزار و ۴۶۱ مددجوی مستقر در کمپ ها حدود ۲۸ درصد یعنی ۶۸۰ نفر هستند.

اگر قرار باشد مددجویان را براساس رده سنی بررسی کنیم خواهیم دید که گروه سنی ۳۳ تا ۳۹ ساله ها با ۲۷ درصد و ۴۰ تا ۴۶ ساله ها نیز با فراوانی ۲۵ درصد بالاترین فراوانی را در جمعیت مددجویان به خود تخصیص داده اند.

این غربالگری همچنین حاکی است ۳۰ درصد این افراد دارای تحصیلات ابتدایی یا کمتر، ۴۲ درصد دارای تحصیلات راهنمایی و ۲۸ درصد دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند.

همچنین براساس آمارهای موجود ۴۷ درصد از مددجویان بی خانمان و ۲۲ درصد در خوابگاه یا شلتر زندگی می کنند. مابقی نیز در خانه پدری، خانه شخصی و استیجاری مستقر هستند.

ضمناً تهرانی ها ۵۴ درصد و شهرستانی ها ۴۶ درصد از مددجویان را تشکیل می دهند و تاکنون حدود ۶۵۰ نفر به مراکز بهاران منتقل شده اند.

داده های این گزارش همچنین بیانگر آن است که هروئین و بعد از آن شیشه پرمصرف ترین مواد مخدر محسوب می شوند.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 2:11

به گزارش “گذارنیوز” غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پوشش اقدام‌های صورت گرفته از سوی دولت، خاطرنشان کرد: هنگامی که برجام تبدیل به ابزار سیاسی در انتخابات ۷ اسفند می‌شود، دوستانی در صداوسیما به تحلیل می‌رسند که می‌توانند با حمله به برجام، بدون در نظر گرفتن منافع ملی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بهره‌برداری کنند، تخریب آقای عراقچی و دیگران برایشان موجه خواهد بود.

او همچنین در واکنش به پخش گزارشی علیه «سیدعباس عراقچی» در صداوسیما که میهمان برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بود، گفت: سوال اینجاست که مگر صداوسیما پیش از این رفتاری غیر از این داشته و مگر به پیشبرد برجام کمکی کرده که امروز انتظار داشته باشیم، در راستای یاری رساندن به دولت و برجام اقدام کند؟

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: صداوسیما همراه با تندروها می‌خواهد برجام را زیر سوال ببرد و امروز هم همچنان در حال انجام این کار است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین با اشاره به امضای نامه‌های از سوی نمایندگان مجلس جهت تشکر و تقدیر از دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی که وظایفشان را به انجام رسانده‌اند، گفت: شأن مجلس بالا‌تر از این است که از دستگاه‌ها تقدیر و تشکر کند و اساساً با اقدام‌هایی که بعضاً از سوی نمایندگان در راستای تشکر از دستگاه‌هایی که صرفاً وظایفشان را به انجام می‌رسانند، موافق نیستم.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 2:11

به گزارش “گذارنیوز” «محمد جواد ظریف» در گفتگو با اشپیگل افزود:  توافق‌نامه هسته‌ای در ‏صورتی پایدار خواهد ماند که مردم ایران بتوانند نتایج آن را لمس کنند.‏

اگر می‌خواهیم که این توافق در درازمدت پایدار بماند، ‏باید در این رابطه سرمایه‌گذاری شود، زیرا روشن است که مردم ایران می‌خواهند نتایج آن را ببینند.

وی در ادامه افزود:‏ در حال حاضر شاید یکی از بالاترین میزان سود دهی در جهان در ایران وجود دارد.‏

وزیر امورخارجه ایران در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما از آمریکایی‌ها فقط یک چیز می‌خواهیم و آن اینکه دخالت نکنند. آمریکایی‌ها باید از ‏ توافق مشترک حمایت کرده و به این امر واقف باشند که معامله با ایران پاک و بدون اما و اگر بوده است.‏ ایران به وظایف خود در خصوص مبارزه با پولشویی و مبارزه با کمک مالی اقدامات تروریستی آگاه و واقف است.

ظریف در بخش دیگری تاکید کرد: ما بیش از ۳۰ ماه فشرده‌ترین مذاکرات را انجام نداده‌ایم که الان بخواهیم با یک سند توخالی روبرو باشیم.‏

وزیر امورخارجه ایران در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص اوضاع سوریه به اشپیگل گفت: ما از روی کار ماندن بشار اسد حمایت کرده و مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور سوریه هستیم . مردم سوریه باید خودشان در قبال سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند.

طریف با بیان اینکه حقوق بشر برای همه ما مهم است، به این مجله آلمانی گفت: ما نگران ستم هایی هستیم که بر جوانان مسلمان و جوامع مسلمانان در جوامع غربی روا داشته می شود.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 2:11

به گزارش “گذارنیوز”  رییس سابق سازمان صداوسیما درباره‌ی بدهی‌هایی که به دوران ریاست وی نسبت می‌دهند، توضیح داد: سازمان صداوسیما همیشه مشکل بودجه داشته است که بخشی از این مشکل با مشارکت‌های مختلف حل شده است؛ معمولا در دوره‌های مختلف سازمان با پشتوانه و اعتباری که دارد، این مشکلات را حل می‌کند.

او گفت: آخرین باری که من برای نیازهای مالی، اگر آن را بدهی بنامیم که بدهی نیست چرا که کارهای جاری است که انجام شده‌، گزارشی را برای دولت ارائه دادم، دولت این گزارش را بررسی کامل و ۱۰۸ میلیارد آن را تایید کرد و تشکر هم می‌کنم از دولت فعلی که این ۱۰۸ میلیارد را افزون بر بودجه فعلی به صدا و سیما داد.

ضرغامی سپس در همین زمینه توضیح داد: البته ما (صداوسیما) در آن یک سال آنقدر اعتمادسازی از نظر مسائل مالی با دولت انجام داده بودیم – به ویژه در بحث یارانه‌ها و تبلیغات موثری که لازم بود – که تشیخص دادند این همکاری را با ما داشته باشند. حال ممکن بود ما از ۱۰۰ میلیارد بیشتر گفته باشیم اما تشخیص قانونی دولت بر این بود که ۱۰۰ میلیارد به ما بدهند.

او با تاکید بر اینکه ادعا ندارد که سازمان بدهی ندارد، در عین حال گفت: سازمان صداوسیما مثل هر دستگاه دیگر که فعالیت می‌کند همیشه یک مقدار بدهی دارد، اما این بدهی‌ها محدود و قابل حل است.

ضرغامی سپس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه واکنشی به حذف شبکه‌های تلویزیونی که در دوره‌ی ریاست وی افتتاح شدند داشته است، توضیح داد: قاعدتا به عنوان کسی که شبکه‌ای را راه انداخته، وقتی تعطیل شد حال خوبی نداشتم اما حتما دوستانی که در حال حاضر در صداوسیما هستند در این زمینه مطالعه و بررسی انجام داده و تشیخص‌های لازم را داشته‌اند و بر اساس آن عمل کرده‌اند و من به نظر آنها احترام می‌گذارم. اما برای شخص من به عنوان کسی که شبکه‌ای مثل فیلم و شبکه شما را راه‌اندازی کرده است، تعطیلی آنها حال خوبی نیست، ولی به یاری خدا با مطالعاتی که انجام شده است حتما این تغییرات برای ملت و مصالح نظام خوب بوده است.

ضرغامی در ادامه درباره‌ی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نماینده اصولگرایان نیز تاکید کرد: فعالیت‌های من در زمینه‌های فرهنگی،‌ رسانه‌ای اجتماعی و سیاسی است و سعی می‌کنم خارج از چارچوب‌های شکل گرفته‌، در حوزه سیاست و رسانه، تجربه‌ای که دارم را به نسل‌های بعد منتقل کنم و این کار را انجام می‌دهم.

او سپس گفت: اشکال کار ما این است که خیال می‌کنیم مسئولی که از یک مسئولیت بالا کنار رفت، حتما باید یک مسئولیت و مقام بالاتری بگیرد؛ در حالی که این اشکال است. آن وقت اگر این اتفاق نیفتد دعواها شروع می‌شود یا خیال می‌کنند برای مسئولیت بالاتر در حال تلاش هستیم. متاسفانه همه این مسائل به آسیب‌های روابط اجرایی کشور برمی‌گردد.

ضرغامی در همین زمینه با اشاره به اینکه مسئولیت‌هایی هم به وی پیشنهاد شده است، یادآور شد: اتفاقا در بعضی از موارد پیشنهاداتی به من شد اما مسئولیت خاصی را قبول نکردم برای اینکه نشان دهم در همین سطح هم می‌شود کار کرد بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای.

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه‌ی رونمایی از کتاب جدید علی دارابی معاون سابق سیما در این مراسم حضور داشت.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:27

به گزارش “گذارنیوز”  فرزاد ملکی، نماینده حقوقی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اظهارات وکیل متهم ردیف اول پرونده مبنی بر صدور حکم برائت موکل ایشان در پرونده شکایت سازمان تأمین اجتماعی گفت: شاید بتوان گفت این اظهارات دقیق نبوده است؛ هرچند در دادنامه اولیه، نفیاً یا اثباتاً در خصوص برخی موضوعات اظهارنظری نشده بود، این امر به مفهوم اعلام برائت متهمین نیست. رأی دادگاه می‌بایست یا اتهامات انتسابی به متهمین را وارد نداند که در چنین فرضی صراحتاً رأی بر برائت صادر می‌گردد، یا در غیر این صورت، یعنی بر فرض ورود اتهامات، رأی بر محکومیت صادر می‌نماید. اما اینکه دادنامه اولیه، اساساً در خصوص برخی موضوعات مورد شکایت شکات از جمله ۵ فقره چک این سازمان، نفیاً یا اثباتاً مطلبی عنوان نکرده را معادل برائت متهمین بدانیم، از اصول حقوقی به دور است.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: در پرونده حاضر نیز دادگاه نظر به اقدامات و کلاهبرداری‌های گسترده صورت گرفته متهمین از شکات پرونده از جمله سازمان تأمین اجتماعی، همان طور که صراحتاً در رأی آمده «مجموع اعمال ارتکابی متهمین» را با توجه به قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی از مصادیق افساد فی الارض تشخیص و از این منظر محکوم نموده است. تنها در دادنامه اولیه به برخی موضوعات مورد شکایت، از جمله به موضوع رد ۵ فقره چک‌های سازمان تأمین اجتماعی تصریح نگردیده بود که شعبه محترم ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به موجب دادنامه اصلاحی رأی به محکومیت در برخی زمینه‌ها، از جمله رد مال (۵ فقره چک) در حق سازمان تأمین اجتماعی صادر نمود که دادنامه نیز در ۲۹/۰۱/۹۵ صادر و ۳۰/۰۱/۹۵ ابلاغ گردید.

به گفته ملکی با توجه به حجم بالای این پرونده (بیش از ۲۰۰ جلد)، تعداد صفحات زیاد دادنامه (۳۱۸ صفحه)، تعدد عناوین انتسابی و موضوعات مورد شکایت شکات متعدد پرونده و نهایتاً دقت نظر فراوانی که دادگاه محترم در تنظیم گردشکار، استدلال و انشاء رأی به کار برده است، از قلم افتادگی، سهو قلم و… امری طبیعی است و به همین دلیل است که قانونگذار راهکار حقوقی چنین مواردی را با استفاده از صدور دادنامه اصلاحی و تکمیلی صراحتاً پیش بینی کرده است.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:27

به گزارش “گذارنیوز” حسینعلی امیری در گفتگویی با تبیین نتایج نشست امروز ستاد انتخابات کشور گفت: در این جلسه طبق معمول اخبار انتخابات در ۲۱ استانی که قرار است مرحله دوم انتخابات در آن برگزار شود بررسی شد.

وی افزود: در این نشست هر یک از اعضای ستاد در حوزه تحت مسئولیت خود خبرها را مطرح کردند و هیچ مشکل خاصی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات وجود ندارد.

امیری گفت: گزارش اعضای ستاد در هر یک از حوزه های ذیربط مبتنی بر این موضوع است که در حوزه امنیتی ، انتظامی ، تأمین ملزومات اداری و آموزش بخشداران ، فرمانداران و مدیران ذیربط آمادگی کامل وجود دارد.

وی افزود: در جلسه امروز گزارشی از آسیب شناسی مرحله نخست انتخابات و تدابیری که در مرحله دوم در بخش های مختلف اتخاذ شده است ارائه شد و امکانات و ملزومات اداری کاملاً تهیه شده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت:‌ حدود ۱۹ میلیون تعرفه بزودی به استان ها ارائه می شود که در تشریفات قانونی با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی در مخزن های مربوط برای روز رأی گیری وارد می شود.

امیری افزود: این دوره از انتخابات در حوزه های انتخابیه مختلف از یک تا ۴ کرسی رقابتی برای مجلس وجود دارد بنابر این تعرفه ها در ۲۱ استان و برای هر استان متناسب با تعداد این کرسی ها توزیع می شود.

وی گفت: طبق توافق با شورای نگهبان برای پایین آوردن هزینه ها از صندوق هایی که در مرحله اول استفاده شد در مرحله دوم نیز استفاده خواهد شد.

امیری افزود: انتخابات در ۵۵ حوزه برای ۶۸ کرسی کاملاً رقابتی است و در استان های مختلف رقابت کاملاً جدی خواهد بود.

وی تاکید کرد: همانند مرحله اول بر بی طرفی مجریان انتخابات تاکید داریم تا اعتماد به دستگاه های اجرایی در مرحله دوم نیز وجود داشته باشد.

امیری تصریح کرد: نامزدها و هوادارانشان کماکان بر این باور باشند که وزارت کشور هیچ گونه سوگیری سیاسی به نفع جریان خاص سیاسی در مرحله دوم انتخابات نخواهد داشت و همه نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته اند کاملاً از حقوق یکسان برخوردار خواهند بود.سخنگوی وزارت کشور آمار حائزان شرایط رأی دادن در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را حدود ۱۷ میلیون نفر اعلام کرد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:27

به گزارش “گذارنیوز” پس از قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا و همگروه شدن عراق با عربستان و امارات جنگ تازه‌ای شکل گرفت.

عراق که در مراحل قبل تهران را به عنوان میزبان بازی‌هایش انتخاب کرده بود برای این مرحله نیز ایران را به عنوان میزبان خود انتخاب کرد که این تصمیم عراقی‌ها بهانه‌جویی‌های سعودی‌ها و اماراتی را درپی داشت.

در جدیدترین خبر فالح موسی عضو فدراسیون فوتبال عراق در مصاحبه با سایت المدی عراق اظهار داشت: هیچ مشکلی میان امارات و ایران وجود ندارد و بازی‌های ما با تیم‌ملی امارات در تهران برگزار می‌شود اما درباره عربستان که از لحاظ سیاسی با ایران قطع رابطه کرده است اگر فدراسیون عربستان برای بازی با ما به تهران نیاید، فدراسیون عراق نیز تصمیم گرفته تا در عربستان با آنها بازی نکند و آنها نیز باید کشوری دیگر را ابرای مزبانی انتخاب کنند.

وی افزود: فدراسیون عراق نامه‌ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا فرستاده است و درخواست میزبانی استرالیا را برای بازی مقابل عربستان را کرده است. با توجه به اینکه استرالیا همگروه ما است، فدراسیون عراق برای توجیه AFC و فیفا اظهار داشت که در کشور استرالیا عراقی‌های زیادی حضور دارند و می‌توانند تیم ملی عراق را حمایت کنند اما در کشورهای حاشیه خلیج فارس این حمایت میسر نیست.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون عراق در پایان گفت: فدراسیون فوتبال عراق در این هفته هیئتی را برای مذاکره با فدراسیون ایران اعزام می‌کند تا ورزشگاه‌ مورد نظر برای میزبانی دیگر بازی‌های ما مقابل تایلند، استرالیا، ژاپن و امارات را بررسی کند. ما ورزشگاهی را در تهران انتخاب می‌کنیم که حداقل ۲۰ هزار تماشاگر را بتواند در خود جای دهد زیرا انتظار این تعداد هوادار را در این دیدارها می‌رود.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:25

 ایتالیا ضمن اعلام مخالفت با تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تعیین “ویاما نیرنشطاین” به عنوان سفیر این رژیم در رم، خواستار بازنگری در این تصمیم شد.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، متئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا حدود یک ماه و نیم قبل در نامه‌ای محرمانه به نتانیاهو از او خواسته بود در تصمیم خود تجدید نظر کند.

نیرنشطاین یک خبرنگار و عضو پارلمان ایتالیا طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از حزب راست گرای ایتالیا به رهبری سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق این کشور و معاون رئیس کمیته خارجی پارلمان ایتالیا بود. نتانیاهو ماه اوت نیرنشطاین ۷۱ ساله را به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی در ایتالیا انتخاب کرد.

روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع آگاه ایتالیایی نوشت: دفتر نخست وزیری ایتالیا پس از آنکه دید تعیین نیرنشطاین به خاطر انزجار اقلیت یهودی ساکن ایتالیا، مخالفت وزارت خارجه و سازمان های امنیتی این کشور می‌تواند مشکل آفرین باشد، با ارسال نامه‌ای به نتانیاهو مخالفت خود با این مساله را اعلام کرد.

یکی از دلایل اصلی مخالفت با تعیین نیرنشطاین به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی این است که وی یک شخصیت سیاسی در ایتالیاست و ایتالیایی‌ها نمی‌خواهند کسی که قبلا نماینده پارلمان ایتالیا بوده است و از رم حقوق می‌گیرد سفیر دولت دیگری باشد.

همچنین نیرنشطاین از آنجایی که عضو پارلمان بوده است، از بسیاری از اسرار دولت ایتالیا باخبر است و فرزند او نیز سمت بالایی در سازمان اطلاعات این کشور دارد و این دو مساله موجب مخالفت شدید سازمان های امنیتی ایتالیا با انتخاب او به عنوان سفیر اسرائیل شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به رغم اینکه نیرنشطاین در سال ۲۰۱۳ تابعیت اسرائیلی گرفت اما همچنان در رم زندگی می‌کند. او قبلا نیز خود را برای رهبری اقلیت یهودی ساکن ایتالیا نامزد کرده بود اما شکست خورد.

این در حالی است که به رغم مخالفت ها و اعتراضات شدید ایتالیایی ها، نتانیاهو از تصمیم خود منصرف نشده و اواخر ماه مارس گذشته مراحل مقدماتی تعیین نیرنشطاین به عنوان سفیر جدید در رم انجام شد و یک منبع عالی رتبه در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی هفته های آینده دولت نتانیاهو موافقت نهایی خود با این مساله را اعلام خواهد کرد.

در همین حال، رئیس اقلیت یهودی ایتالیا و خاخام رم در جریان سفر رووین ریولین به رم از او خواستند مداخله کرده و مانع از تعیین نیرنشطاین به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در ایتالیا شود.

نیرنشطاین وابسته به حزب راست گرای ایتالیا است و حزب حاکم این کشور چپ گرا است و صهیونیست ها بخاطر این مساله نگرانند که تعیین او به عنوان سفیر اسرائیل پیامدهایی منفی برای آن ها در پی داشته باشد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:25

طی سال های اخیر شاهد پیوستن بازیگران و کارگردانانی از سینمای ایران به شبکه های خارجی بودیم؛ بازیگرانی همچون مانی کسراییان، بهارک صالح نیا، صدف طاهریان، چکامه چمن ماه، رابعه اسکویی و ساناز زرین مهر که به شبکه  GEM TV پیوسته اند. همچنین در میان کارگردانان عباس مرادیان و مهدی مظلومی کارگردانانی هستند که کار در این شبکه را در پیش گرفتند.
خبرگزاری آریا در گفتگو با بازیگران و کارگردانان تلویزیون و سینما، علت این مسئله و نحوه مواجه مسئولان فرهنگی با این موضوع را بررسی می کند.
نسرین مقانلو بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار هنری آریا در این باره اظهار داشت: در جایگاهی نیستم که در مورد افراد قضاوت کنم ، چراکه اشخاص با توجه به شرایط زندگی شان تصمیم گرفته و راهی را انتخاب می کنند.
وی افزود: قطعا شرایط برای دوستان وهمکارانی که به خارج از کشور سفر کرده اند ، این گونه ایجاب می کرده، ولی  به طور کلی به  نظر می رسد عواملی مانند، کمبود سناریو خوب ، عدم تامین بودجه ، کاهش ساخت سریال و در نتیجه کم کاری هنرمندان زمینه ساز چنین تصمیماتی است.
مقانلو با بیان این که سینما و تلویزیون ما از ظرفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در سال های گذشته شاهد ساخت سریال و فیلم هایی بودیم که توانستند در جشنواره های خارجی ، جایزه بگیرند و ما می توانیم باز به روزهای خوب گذشته باز گردیم.
این بازیگر سینما و تلویزیون با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط ساخت فیلم در سینما و تلویزیون، اظهار داشت:این موضوع  توجه جدی تر مسئولین را  بخصوص در بخش تامین بودجه  می طلبد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:25

به گزارش “گذارنیوز” حجت الاسلام  محس رهامی  با اعلام این خبر افزود: صرف‌نظر از محتوای این بیانیه و بررسی آن، در صدور بیانیه مذکور با اینجانب و سایر اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها هماهنگی بعمل نیامده است.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اعلام اینکه این تشکل از حامیان اجماع و ائتلاف در میان جبهه اصلاحات و حامیان دولت روحانی بوده و تاکنون نیز بیشترین همکاری را باشورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان داشته است، تاکید کرد: تصمیم گیری درباره آینده این شورا به بعد از دور دوم انتخابات مجلس موکول است و موضع‌گیری پیش از موعد در این باره سازنده نبوده و ممکن است به همکاری حداکثری اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات خدشه وارد کند.

رهامی از همه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت تدبیر وامید، خصوصا دبیران کل احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب درخواست کرد که در حال حاضر تمامی همت خود را در جهت همدلی و همراهی برای موفقیت در مرحله دوم انتخابات مجلس معطوف سازند، تا ملت ایران شاهد به بار نشستن برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های همه جانبه دوسال اخیر  اصلاح‌طلبان در این خصوص باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا پیش از این بیانیه‌ای در فضای مجازی از قول ده حزب اصلاح‌طلب منتشر شده بود که تعدادی از احزاب این بیانیه را تکذیب کردند

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 114 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 17:14

ما شاهد رویکرد عجیبی در سیاست خارجه آمریکا هستیم که سابقه نداشته است. اوباما به سختی در تلاش است تا از توافق هسته ای مورد علاقه اش با ایران حفاظت کند، و برای آن در حال دادن امتیازات پیاپی به ایران است تا مطمئن شود ایران از توافق کنار نمی رود.

به گزارش “گذارنیوز”، این نشریه آورده است: با وجود آنکه تصور می شد شروط توافق در بیانیه نهایی سال گذشته مشخص شده، اما این توافق کمتر به قراردادی محکم شبیه بوده و بیشتر مانند نمایشی با یک خط سیر داستانی است: تهران امتیازات بیشتری می خواهد، دولت آمریکا واکنشی را پیشنهاد می کند، ناظران ایران در کنگره و جاهای دیگر اظهار نگرانی می کنند و مقامات آمریکا پیشنهاد بینابینی مطرح می کنند تا بتواند بدون ایجاد اعتراظات گسترده در واشنگتن، تهران را راضی نگه دارد.

اما این امتیازات – که تازه ترین آن ها شامل برنامه موشک های بالستیک و دسترسی آن به سیستم مالی آمریکا می شود – مطابق با آن توافقی نیست که میان مقامات دولتی، دیپلمات ها، متخصصان هسته ای و ناظران ایران در آمریکا، اروپا و خاورمیانه بر سر شیوه اجرای آن موافقت شد. بلکه باعث گسترش قابلیت های نظامی و تقویت اقتصاد ایران شده و باعث می شود متحدان آمریکا در این منطقه بیشتر احساس کنند به حال خود رها شده اند.

رویکرد واشنگتن پس از توافق نباید چندان باعث تعجبمان شود، چرا که بازنمایی از مذاکرات پیش از توافق است که در آن دولت آمریکا بسیاری از وعده های کلیدیش به کنگره را زیر پا گذاشت – مانند اطمینان از بازرسی های “هرکجا-هر زمان” از سایت های مشکوک هسته ای نظامی، قرار گرفتن برنامه موشک های بالستیک ایران در توافق نهایی و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای حتی پس از دوره کوتاه ده ساله.

زمانی که اوباما و تیمش خلاف بسیاری از وعده هایش عمل می کرد، قول اوباما برای کنار کشیدن از یک “توافق بد” مایه تمسخر مخالفانش شده بود. حالا پس از نهایی شدن توافق آن ها دارند تمام تلاششان را می کنند تا ایران از آن کنار نکشد.

در زمینه موشک های بالستیک – که اهمیت بسیاری دارند، چون ایران در حال آزمایش موشک های قوی تر و پیچیده تری است که می تواند به کلاهک های هسته ای مجهز شود – واکنش اولیه مقامات آمریکا به آزمایش موشکی ایران در ماه مارس اعلام نقض قطعنامه ای بود که به همراه توافق اعلام شد. مقامات آمریکا هم به نظر موافق با برداشت روسیه از توافق بودند که از تهران می خواهد آزمایش موشکی نداشته باشد، اما الزاما آن ها را منع نکرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته با تلاش برای جدا کردن دو مسئله توافق هسته ای و آزمایش های موشکی پیشنهاد کرد مذاکراتی در مورد این برنامه ها با ایران انجام شود، و اظهار امیدواری کرد با تدابیری تازه بتوان به راه حلی مسالمت آمیز دست پیدا کرد. او البته این گفتگوها را منوط به آن دانست که ایران نشان دهد آماده توقف فعالیت هایی است که باعث زیر سوال رفتن اهداف و نیت این آزمایش ها می شود.

وزیر خارجه ایران، جواد ظریف، پیشنهاد کری را رد کرد و در تکرار مواضع تهران گفت در مورد برنامه موشکی مذاکره ای درکار نیست. جای تعجبی در کار نیست. با موافقت بر سر زبان قطعنامه سازمان ملل، که ایران او روسیه الان بر آن تاکید می کنند، آمریکا خیلی قبل تر تمام مهماتی که می توانست برای اطمینان از تحریم های تازه علیه ایران برای آزمایش های موشکیش استفاده کند را قربانی کرده بود.

در زمینه سیستم مالی آمریکا، واشنگتن در حال قدم برداشتن برای دادن دسترسی ایران به دلارهای آمریکایی برای برطرف کردن نگرانی های ایران است که با وجود برداشته شدن تحریم ها همچنان با ترجیح بانک های غربی به عدم همکاری با خود روبرو بوده است. اگر آمریکا به ایران اجازه معامله با دلار را بدهد، با این اقدام خود به بانک های غربی که سال ها برای معامله با ایران با خطر جریمه مواجه بوده اند این علامت را می دهد که دیگر لازم نیست نگران چنین چیزهایی باشند.

اما این اقدام از سوی آمریکا باعث می شود تا ایران امتیازاتی را به دست آورد که در توافق پیش بینی نشده و مربوط به مسائل دیگر از جمله حمایت مالی از تروریسم، پول شویی و مواردی از این قبیل می شود. واشنگتن این امتیازات را خواهد داد، بدون آنکه تغییری در رفتار ایران در آن جبهه ها ایجاد شده باشد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 92 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 17:14

بی بی سی نوشت: صاحبان کسب‌وکار در سراسر جهان به زودی خواهند توانست از طریق شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی) واحد پولی ریال ایران را نیز بپذیرند.

به گزارش”گذارنیوز” ، شرکت آمریکایی پیمنت‌وال Paymentwall در سایت رسمی خود اعلام کرده که اقدامات لازم برای هماهنگی و اتصال به شبکه شتاب را فراهم آورده است.

در اطلاعیه این شرکت آمده است تا زمان اتمام پروسه یک‌پارچه شدن با شتاب، پیمنت‌وال پیش از هر چیز مطمئن خواهد شد که با آخرین قوانین وزارت خزانه‌داری آمریکا منافاتی ندارد.

هونور گاندی مدیرعامل پیمنت‌وال می‌گوید: «شرکت ما در آمریکا واقع است و تبعیت از قوانین وزارت خزانه‌داری آمریکا برایمان بسیار مهم است. با وجود قشر تحصیل‌کرده ایران، باور داریم که این کشور پتانسیل فراوانی برای امور تجاری دارد و امیدواریم که ما بتوانیم به زودی به شبکه شتاب متصل شویم».

بانک مرکزی عملیات تحت پوشش شتاب را دامنه وسیعی از تبادلات، از جمله برداشت وجه نقد، خرید الکترونیکی، انتقال وجه، پرداخت قبوض و مانده‌گیری می‌داند.

مرکز شتاب به طور متوسط روزانه بیش از دو و نیم میلیون تراکنش را پردازش می‌کند.

بر پایه اطلاعیه این شرکت، تراکنش‌های آنلاین در ایران از سال ۲۰۱۵ تا کنون به طور ماهانه ۱۵٪ افزایش داشته و روز به روز به تعداد افرادی که از کارت‌های اعتباری برای پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود.

مدیرعامل پیمنت‌وال می‌گوید: «با اتصال به شتاب، ما می‌توانیم به صاحبان کسب‌وکار در جهان امکان دهیم تا محتوای دیجیتالی خود را به ایران بیاورند و پروسه پرداخت را در آنجا انجام بدهند. پیمنت‌وال می‌خواهد که نخستین شرکتی باشد که به استارتاپ‌های ایرانی کمک کند تا جهانی شوند».

در صورت اتمام این روند، بازرگانان سراسر جهان می‌توانند کسب‌وکار خود را با استفاده از شبکه شتاب به ایران بیاورند و این کار با پذیرش کارت‌های اعتباری و ریال ایران آغاز می‌شود.

با به‌کارگیری سامانه بانکی و واحد پول محلی، تجار می‌توانند به سادگی به مشتریان خود با پرداخت تراکنش‌های مالی آنلاین، خدمات ارائه دهند و به این طریق به راحتی به بازارهای محلی دسترسی خواهند یافت و کسب‌وکار خود را در ایران به سرعت گسترش می‌دهند.

در این مرحله امکان خرید کاربران ایرانی و پرداخت با ریال فراهم می‌شود.

برخی از کاربران در داخل ایران گزارش داده‌اند که در حال حاضر دسترسی به سایت پیمنت‌وال در ایران با مشکلاتی مواجه است.

پیمنت‌وال یک سامانه پرداخت جهانی برای طیف گسترده‌ای از محصولات دیجیتال و خدمات آنلاین است. این شرکت با ۱۴۰ ارائه‌دهنده روش پرداخت در جهان همکاری می‌کند و در بیش از ۲۰۰ کشور کاربر دارد. مقر این شرکت در سانفرانسیسکو است و در ۱۱ شهر دفتر دارد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 85 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 17:14

تلاش و مشارکت وی همراه با پیگیری مداوم دولت تدبیر وامید با سایرقدرت‌های درگیر دراین مذاکرات طاقت فرسا وطولانی سرانجام منجربه دستاورد بزرگ توافق هسته‌ای شد. البته هنوز برای اجرایی شدن بخش‌هایی از بیانیه پایانی دوطرف نیازبه گفت‌وگو و مذاکره دارند تا مسائل فنی موجود برسر راه بخش‌هایی از برجام با مشارکت طرفین مورد حل وفصل قرارگیرد. بدین‌ترتیب سفر فدریکا موگرینی به تهران درجایگاه مسئول سیاست خارجه اروپا فرصت مناسبی خواهد بود تا درپی دیدار و گفت‌وگوی وی با مسئولان ذی‌ربط را‌ه‌های تسهیل مراودات ایران واروپا درزمینه برجام مورد بررسی قرارگرفته ومشکلات احتمالی از سر راه طرفین برداشته شود. بُعد دیگر سفر موگرینی با توجه به جایگاه وی درتعمیق و افزایش مناسبات ایران و اروپا می‌تواند قابل اهمیت باشد. ازاین رو طبیعی است که اتحادیه اروپا به دنبال گشایش و توسعه روابط و مناسبات خود با ایران باشد. مسئول سیاست خارجه اروپا می‌تواند دراین مساله نقش درستی ایفا کند. جمهوری اسلامی ایران نیز در بد‌ترین شرایط هم مبادلاتش را با این اتحادیه قطع نکرده واکنون نیز دردوران پسابرجام و با مساعد شدن فضای همکاری به نظر می‌رسد که فرصت خوبی است که اتحادیه اروپا مناسبات سنتی و قدیمی خود را با ایران تعمیق دهد. چراکه درحقیقت اکنون این اتحادیه با بحران‌هایی مواجه است که به کاهش آن بحران‌ها می‌تواند کمک کند. یکی ازاین بحران‌ها درحالت کنونی مساله مهاجران و گسیل شدن جمعیتی از آوارگان کشورهای جنگ‌زده به اروپاست. جمهوری ایران سابقه طولانی درپذیرش مهاجرین و رفتار انسانی با مهاجران کشورهای همسایه نیزداشته است بنابراین از این منظر شاید بتواند تجربیات ارزشمند خود را دراختیار اروپایی‌ها قرار دهد و ازسویی دیگر نیزمساله انتقال انرژی به کشورهای اروپایی همواره مطرح بوده است وهنوز نیز این اعتقاد وجود دارد که خط لوله ایران به اروپا می‌تواند خط لوله با ثباتی باشد که اروپا را از همکاری سایرکشور‌ها نیز بی‌‌نیازکند. جمهوری اسلامی ایران شریک اقتصادی و مسیرمطمئنی برای انتقال انرژی به اتحادیه اروپاست. عامل دیگر که سبب می‌شود اتحادیه اروپا را متوجه نقش مثبت و فزاینده ایران کند، تحولات منطقه است قطعا شرایط بحرانی موجود درمنطقه به سود اروپا نیست. چراکه رشد و گسترش افراط گرایی درمنطقه تهدیدی برای اروپاست نمونه آن اقدامات تروریستی داعش طی ماه‌های گذشته درپاریس و بروکسل است. متاسفانه غرب به جای آنکه با سرمنشا افراط گرایی برخورد کند، همواره چشمان خود را برحقایق بسته است. اکنون همان طورکه مشاهده می‌شود عربستان ازسوی غرب کمتر مورد توجه قرارمی‌گیرد؛ چرا که غرب امروز به این مساله واقف است. سرمنشا افراط و عوامل تکفیری عربستان سعودی است. اینک اروپا به خوبی می‌‌داند علت مشکلات یمن، سوریه وافراط درمنطقه چیست؟ وهمچنین آنها می‌دانند که ایران برای حل این بحران‌ها راه‌حل دارد و با تفکرمبتنی براعتدال وحفظ حقوق حقه مردم منطقه و به ویژه کشورهای درگیر جنگ وبحران تروریسم می‌تواند نقش بسیارموثر و مفید درحل و فصل بحران درسوریه، عراق و یمن ایفا کند. لذا برای خشکاندن ریشه افراط گرایی قطعا ایران شریک مورد اطمینانی می‌تواند برای اتحادیه اروپا باشد. اما غرب هم باید این مساله را دریابد که با معیار دوگانه نمی‌توان با تروریست برخورد کرد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 16:02